logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۲۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقيه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) در گفتگو با موج‌رسا:

خدمت به مخلوقات از ویژگی‌های بارز نبی خدا است

خدمت-به-مخلوقات-از-ویژگی‌های-بارز-نبی-خدا-است
مسئول نمایندگی ولی فقيه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) دارای فضایل اخلاقی بسیار است گفت:خدمت به مخلوقات از ویژگی‌های بارز نبی خدا است.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)  اما به قدری تواضع داشتند که گاهی تشخیص نبی خدا در میان مردم سخت بود گفت: از مهمترین ویژگی حضرت رسول اکرم( ص) برترین بنده خداوند در عالم هستی بود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)  اما به قدری تواضع داشتند که گاهی تشخیص نبی خدا در میان مردم سخت بود چرا که حضرت همانند مردم لباس بر تن می‌کرد و همانند مردم بر زمین می نشست.
 وی اظهار داشت: بر اساس فرموده نبی خدا بهترین بنده خدا کسی است که با اهل و عیال خود خوب باشد و در داخل خانه خوش اخلاق باشد.
 حجت الاسلام احدی گفت: اوج اخلاق نبی خدا در داخل خانه بود و همانگونه که در بیرون از منزل با مراجعین خوش اخلاق بودند دقیقا در داخل منزل نیز خوش اخلاق و خوش برخورد بودند.
 وی تاکید کرد: بسیاری از کسانی که جذب دین اسلام شدند به خاطر اخلاق و تواضع نبی خدا بود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) افزود: تمام کسانی که به خدمت رسول خدا می‌رسیدند بعد از برگشت احساس می‌کردند نبی خدا با آن‌ها صمیمی است و هیچ‌گاه نبی خدا حرف مراجعین را قطع نمی‌کردند.
 وی اظهار داشت: وجود اصحابی همچون حضرت علی علیه‌السلام، ابوذر، سلمان از معجزات تربیتی نبی خدا در عالم هستی است.
 مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج)خاطرنشان کرد: حاکمانی که خود را در قله قدرت ببینند هیچ‌گاه متواضع نخواهند شد و با زیر دستان برخورد مناسبی نخواهند داشت.
حجت الاسلام احدی تاکید کرد: خدمت به مخلوقات از ویژگی‌های بارز نبی خدا است به گونه‌ای که اگر حضرت در حال نماز بودند و کسی در کنار سجاده حضرت می‌ایستادند، حضرت نماز خود را کوتاه و به سرعت تمام می‌کردند.
 وی گفت: یکی از بزرگترین ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص)، سعه‌ی صدر ایشان بود که به تعبیر خود پیامبر(ص)، هیچ پیامبری به اندازه‌ی ایشان در راه توحید معذب نشده و سختی‌های بسیاری را تحمل نکرده است؛ ایشان آن چنان برای اعراب، خود را فدا کرد که خداوند در قرآن فرموده‌اند که این قدر خود را عذاب ندهد. مسئول ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) عنوان کرد: امام حسن(ع) به لقب «کریمه اهل بیت» معروف بود و رفتار اهل بیت(ع) در راستای سیره پیامبر(ص) بود لذا امام حسن(ع) به «کریم اهل بیت» معروف است  که نه تنها دوست و آشنا بلکه حتی معاویه که بزرگترین دشمن او بود، از ایشان به عنوان کریم اهل بیت یاد می‌کردند. 
حجت الاسلام احدی ادامه داد: هرکس در مدینه با مشکلی مواجه می‌شد، نزد ایشان می‌آمد؛ روزی مرد متاهلی نزد امام حسن(ع) آمد و گله کرد که ازدواج کرده‌ام، اما خانواده همسرم مرا به دلیل نداشتن خانه تحت فشار قرار داده‌اند، ایشان بلافاصله کلید خانه‌ی خود را به او داد. 
وی ابراز کرد: امام حسن(ع) سه بار کل اموال خود را بخشیده‌اند و بارها به فقرای مدینه کمک مالی کرده‌اند چرا که خود ایشان در میان تمام مستحبات، کمک به مردم را بالاتر حسنه دانسته‌اند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر